Виховні заходи




УРОК МУЖНОСТІ


 Мета. Поглибити знання дітей про рідну землю, про Україну; актуалізувати знання про національні символи нашої держави, розширити уявлення про етнічний склад населення; Виховувати гордість за Батьківщину, любов до рідної землі; сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в країні.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
Матеріали до уроку: карта України, таблиці із зображеннями державних символів України; запис державного гімну України; презентація.
Хід заняття
І. Емоційне налаштування на сприйняття теми. (Виконання гімну учнями)
Епіграф до уроку: “Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина — то найкращий край.”
Вчитель: Діти! Сьогодні на уроці ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає на світі.

Діти (з буквами)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніше їм своя пустиня,
А ніж земний в чужині рай,
Її шануй, люби, оберігай.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.

Вчитель: - Яке слово утворилось?
- Давайте прочитаємо тему сьогоднішнього уроку.
ІІ. Робота над темою уроку
Бесіда за запитаннями:
·        Що таке Україна?
·        Які символи України ви знаєте?
·        Які кольори Державного Прапору України?
·        Який вигляд має Герб України?
  • Чому Україна є такою важливою для нас?
Вчитель:
- Діти, послухайте легенду про те, як з’явилася наша Україна.
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки забарилися і землі їм уже не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він у цей час саме молився, і вони не посміли йому щось сказати.  Стали чекати. Він їм запропонував чорну землю. “Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”. “Ну, тоді я вам дам ту землю, що залишив для раю, там все є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні — ворога”.
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. Країну свою назвали Україною, а людей — українцями.

Ось так утворилася наша держава.
Україна, як незалежна держава, дуже молода. Минуло лише 23 роки з дня проголошення її незалежності.  24 серпня 1991року Верховна Рада України проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави. Україна — держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Подивіться уважно на карту України. Простір землі, яку заселяють українці, є такий великий, що аби перетнути його з заходу на схід, треба йти  90 днів, долаючи щодня 30 км. За площею серед Європейських держав вона поступається лише Росії.
Земна поверхня різноманітна. Є тут і гори, і рівнини, і долини, і яри. Територію України надвоє розділяє могутній Дніпро (Славутич). Золоті пшеничні лани, різноманітні корисні копалини — багатство і гордість України. В нашій країні живуть різна народи. Близько 75% населення нашої держави складають українці. Крім українців тут живуть люди інших національностей: росіяни, білоруси, поляки, молдовани, татари. На території України проживає понад 110 національностей.
І всі вони знайшли в нашому краї свою Батьківщину.

ІІІ . Асоціативний кущ “Батьківщина — Україна”
- Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово “Україна”? (рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, щедра, хлібосольна, привітна).

ІV. Державні символи України
- Кожна країна світу повинна мати свої державні символи.
- Які державні символи України ви знаєте?

         Наш герб  - тризуб. Це воля, слава й сила.
         Наш герб — тризуб. Недоля нас косила.
         Та ми зросли, ми є , ми завжди будем.
         Добро і мир несемо ми людям.



                   Другий символ — гімн України.
- Хто написав слова (Павло Чубинський), музику (Михайло Вербицький)?




         Третій символ — прапор України.
         - Роль прапора — бути попереду, вести за собою людей.
                                      - Прапор це державний символ.
                                      Він є у кожної держави.
                                      Це для всіх ознака слави.
                                      Це для всіх ознака сили.
                                      Синьо-жовтий прапор маєм:
                                      Синє — небо, жовте — жито,
                                      Прапор свій оберігаєм.
                                           Він святиня, знають діти.
V. Рідна мова
- Не можна ходити по рідній землі, не чаруючись виплеканою народом у віках рідною мовою. В народу немає скарбу більшого, як його мова. Слова — ц крила ластівки, вона їх не почуває, але не може без них злетіти. Тож маємо зробити все, для того, щоб не згорнулися крила, щоб не обірвалася золота нитка, яка веде з давнини в наші дні.
         - Гей яка чудова, свіжа і багата,
         Українська мова — мова мами й тата,
         Дідуся й бабусі.
         Знаю її добре й ще краще навчуся.

Читання дітьми віршів про Україну
1.Рідний край — це наша Україна,
Найкраща в світі, дорога земля:
Для нас вона, як матінка, - єдина,
Її ліси, озера і поля.

2. Степи і гори, ріки і долини
Відчути прагнуть теплоту долонь,
Я все віддам для блага України -
Тепло душі і серденька вогонь!

3. Я буду вчитись, щоб знання здобути,
Нові зробити в світі відкриття,
Щоб корисним своїй державі бути,
І щоб прекрасним в нас було життя.

4. Тепло долонь, і розуму , і серця
Я Україні милій віддаю.
Люблю твої поля, річки й джерельця,
Люблю Вітчизну дорогу мою!

5. Бо ти найкраща в світі і єдина.
Ти народила кожного із нас.
Моя квітуча, мила Україно,
Іди до щастя, рідна, в добрий час!

Вчитель:
- Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у ....(світі).
Моя Україна — це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні...(джерельця).
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і річки...(глибокі).
Наша Україна дорога і мила,
Бо світ перед нами, як мати ... (відкрила).
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі ...(єдина).
VI. Бліц-турнір “Моя Батьківщина”
1. Що зображено на державному Гербі? (тризуб)
2. Як співають і слухають Гімн? (стоячи)
3. Синонім до слова “держава”? (країна)
4. Яка головна річка України?
5. Коли святкується День Незалежності України?
6. Як називають людину, яка любить свою Батьківщину? (патріот)
7. Закінчіть прислів’я: “Нема без кореня рослини, а нас людей без...(Батьківщини).
VII. Вправа “Коло єднання”
Вчитель:
- Створімо коло єднання. Кожен з вас має назвати те, що нас єднає, робить єдиним народом і взяти за руку товариша.
Ми в серцях розтопимо лід,
Штучно створені зруйнуємо стіни!
Так, ми різні — Південь, Захід і Схід,
Та всі разом — народ України!
VIII. Вправа “Побажай”
- Усі ми хочемо жити щасливо, під мирним небом. Що ж необхідно зробити, як жити, щоб Україна процвітала, а український народ ніколи не знав горя? Зараз ви маєте змогу висловити свої побажання. ( Діти по черзі передають одне одному прапорець і висловлюють свої побажання)
IX. Молитва за Україну
Хай молитва до неба полине,
За всіх нас, як спокута, летить.
Та найперше за рідну країну
Буду щиро я Бога просить.
Боже, змилуйся, прошу, над нами,
Нагадай нам, що всі ми — брати,
Хай синів не втрачатиме мама,
Дім від ворога нам захисти.
Боже, дай нам і спокою, й миру,
Колоситься хай хліб золотий.
За Вкраїну молюся я щиро:
Бережи, Боже, край наш святий!

Підсумок
- Прекрасна наша українська земля, щедра, багатобарвна, рідна, єдина. Але, щоб наша держава була завжди вільною, незалежною, а її громадяни, незалежно від національності — щасливими, потрібно наполегливо працювати, творити добро, вірити в щасливе майбутнє нашої країни, любити свою Батьківщину.


СВЯТО «ПРОЩАННЯ З ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ»
ДОБРИЙ ДЕНЬ! Я вітаю на нашому останньому в цьому навчальному році уроці вас, дорогі діти, шановних батьків, учителів, а також – ще одну гостю- символічну КОРОЛЕВУ ПОЧАТКОВИХ  НАУК …! Ми всі трохи хвилюємося. АДЖЕ сьогодні -  не тільки традиційне Свято останнього дзвінка, а ще й прощання з початковою школою.
Чотири роки ми разом з вами піднімались сходинками країни Знань — все вище і вище. Вчились писати, читати, рахувати. Вчились дружити.
Шкільний дзвінок! Пам’ятаєте, як він покликав вас на перший урок? Якими несміливими невмійками ви зайшли за мною в шкільні двері? Як навчилис ябезшумно сідати і вставати з – за парти? Як одержували свої перші бали? А чипам’ятаєте ви ось це???? Згадали, як «запалювали свою зірку» 1 вересня 2009 року???Треба було притиснути свою зірочк уміцно-міцно і загадати бажання..Воно мало неодмінно збутися.. Може, ви пам’ятаєте його???А хто тоді зумів самостійно написати своє ім’я??А кому його написав сусід по парті або я???
Сьогодні дзвоник сповістив  вам про те, що ви уже закінчуєте початкову школу.
ДАВАЙТЕ РАЗОМ ЗГАДАЄМО ЦЕЙ НАШ ШЛЯХ!

1.Перший клас, перший наш клас!
Скільки справ зустріло нас,
Треба фруктирахувати,
По складах книжки читати.
--------------------------------------------

2.А письмо – це справжні муки,
Від напруги ниють руки!
Вам би, пальчики-билинки,
В ляльки гратись, у машинки…

3.Другий клас–пішлат аблиця,
І ночами стала сниться.
Ми її вчимо, вчимо,
На уроках – «горимо».
.Різні дії як насіли –
Розібрать немає сили!
Додавання, віднімання –
жарти, мінімум старання.
--------------------------------------------------------------------

4. А от множити, ділити –
Годібраття, й говорити!
Ми трудились, що є сили,
Цінне все, чого нас вчили..
Всю программу вже пройшли,
Другу висоту взяли.
 ------------------------------------------------------

5.Ось і третій рік ми в школі,
А сюрпризів ще доволі:
Треба шлях порахувати,
Відстань,   час і швидкість взяти.
Не задачі – просто мрія:
Розбери тут – яка дія!
-----------------------------------------------------------

6. Швидко промайнув цей час,
Нас чекав четвертий клас.
Казка, вірш, оповідання,
Увесь час ведуть змагання.
Наостанок– ДПА!
Ой, болить аж голова!

----------------
ЗГАДАЛИ????? До речі, одна відома кінокомпанія навіть фільм про це зняла .. Не вірите??будь ласка!!!!
ФІЛЬМ!!!!!!!!
А ось і речові докази ваших мук!!! (роздати зошити з письма)
Сьогодні на нашому уроц іприсутня А. М. Вона буде не тільки викладати у вас інформатику, а ще буде вашим класним керівником.
НАДАЄМО Їй слово.
10. Шановна вчителько нова!
За нас ви будьте певні,
Хоч ми рухливі і шумні,
Зате розумні й чемні!
---------------------------------------------------

11. Хоч інколи ми пустуни маленькі,
Хоч часто в школі ми здіймаєм галас, сміх.
Та ми потягнемось до вас, немов до неньки,
Якщо полюбите ви щиро нас усіх!

Настає найхвилююча мить – вручення ДИПЛОМІВ ВИПУСКНИКАМ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ.…Разом із дипломом ви отримуєте……..Під ваші оплески запрошую:…
А зараз мені дуже хочеться звернутися до наших шановних батьків.
Багато сил, терпіння та часу треба було докласти, щоб виростити таких гарних та розумних дітей. Хочеться подякувати вам ще й за те, що допомогли зробити наше шкільне життя кращим, легшим, цікавішим.
Від першого до четвертого класу з нами завжди були поруч наші найулюбленіші мами, яких ми сьогодн іхочемо привітати і нагородити почесними медалями.
— Ми нагороджуємо медалями наших мам за добросовісну допомогу, щиру підтримку, неабияку силу волі. За відчайдушне терпіння, силу наснаги, за витрачене здоров'я. Адже наш імами весь час допомагали нам, своїм дітям, у навчанні. І присвоюємо їм звання: "Феї мудрості й терпіння"
Дітивручають мамам подяки
Поруч з нами чотири роки був і тато. Батько — голова сім’ї, сила і гордість. Татові руки все вміють, все можуть. Носять на руках своїх маленьких синів і донечок, підставляють свої сильні плечі, коли в нас біда. Тепло батьківської любові зігріває нас у люті морози й заметілі. Не сумуйте, ми про вас теж не забуваємо, ми вас щиро любимо і чекаємо вашої підтримки, мудрої поради, допомоги.
Дорогі татусі, сьогодні ми хочемо нагородити вас за все, що ви зробили для нас, медалями "Король витримки ".

Дорогі моїдіти! Я дуже сподіваюсь, що ті паростки добра, справедливості, чесності, милосердя, які я намагалась прищепить вашим серцям, ви не розгубите. Нехай стежини, які ведуть до нових знань, будуть осяян іяскравим світлом перемог. А якщо у країні знань ітимуть дощі – то лише «зоряні». У пам’яті моїй ви назавжди залишитесь такими, якими я вас поступово відкривала для себе і якими ви сьогодні йдете до 5-го класу.
Ось і закінчується наш урок…..
ШВИДКО ПРОМИНЕ ЛІТО, НАСТАНЕ 1 ВЕРЕСНЯ.
Що ж буде далі???
7. За партии сядуть зовсім іншідіти.
 То першокласники увійдуть у наш клас..
 І знову дзвоник буде заливатись
 Та кликать буде він сюди не нас.
---------------------------------------------------------

8. . Ми йдемо дружно і сміливо
 В середню школу, в п’ятий клас.
Життя цікаве і щасливе
Розпочинається для нас.
-----------------------------------------------------------
  9.  Нам початкова школа каже: «ПРОЩАВАЙ!»
Тож будем вчиться на відмінно, мудрість розвивати,
У світ умінь і знань упевнено іти,
Всім успіхів в навчанні! Звершення мети!
------------------------------
 12.У нас усіх прощальний настрій,
 Ми схвильовані украй.
Скажемо “Велика” школо, здрастуй!

 Початкова школо, прощавай!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Новини